• وبلاگ : هم‏پرسه با افلاطون
  • يادداشت : فرزند ناخواسته ناخلف
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام
    خيلي خوب شروع کردي و به موضوع نابي هم پرداختي.متاسفانه بيشتر جريان ها به جايي کشيده ميشه که در ابتدا اصلا فکرش هم نميشده.
    اما اينکه قرآن مهجوره. نه به دليل اينکه مسائل مهمي مثل امامت به صراحت بيان نشده بلکه به دليل اينکه در دوره اي با امامت مبارزه شده و سعي شده تا از تاريخ حذف شود نمونه اش کارهاي معاويه نسبت به امير المومنين و شيعيانش.اين عمل موجب يک عکس العمل شديد شده به گونه اي که شيعيان خيلي سفت به ولايت چسبيده اند و در اين آشفته بازار جريان به هر طرف که خواسته رفته. مثلا بحث تبري. اصلا درست و حسابي و منطقي دنبال نشده و بيشتر با احساسات جلو رفته. يا يه مثال ديگه: ميدوني چرا امام حسن اسم تمام پسرهاش رو علي گذاشت. براي اينکه با معاويه و تز معاويه بجنگه. ببخشيد طولاني شد.

    سايت آفتاب رو هم ضميمه کن


    شبکه بي بي سي فارسي سايت کلمه و جند سايت دگر

    سلام

    اين آموزه ي آقاي کالون رو مي دونستم اما به تاثيرش فکر نکرده بودم. و اولين بانک رو هم نمي دونستم. در مورد قرآن و روايت هم چيزي نگم بهتر ، البته اين واضح که اونهايي که روايات رو صريحا کنار مي ذارن و هي در مورد سندش گير مي دن خيلي با قرآن هم کار ندارن!

    + ميثم 

    رواياتي داريم که توصيه کرده به رجوع به احاديث و اهل بيت براي فهم قرآن . اونا رو چي کار مي کني ؟ البته منظورم رويکرد اخباري هاي آخر دهه يازدهم هجري نيس اما بالاخره اين روايات سندا دچار مشکل نيستن
    پاسخ

    سلام. من خيلي ربط حرفت به حرفم را نفهميدم. نكته‏اي كه من قصد داشتم نشون بدم اين بود كه ممكنه يه عقيده، به مرور زمان در رفتارهاي متدينان تأثيري بذاره كه اصلا مورد نظر اون عقيده نبوده، و حتي ربط منطقي‏اي هم نداشته است. البته اين اثر در رفتار اون‌هاست و عقيده‌شون همچنان ثابته. كم‏توجهي به قرآن رو به راحتي مي‏توني در رفتارهاي ديني ما ايراني‏ها ببيني. تعداد اندكي از ما وقت‏هايي كه حس و حال معنوي داره به سراغ قرآن مي‏ره. البته اگه يه پرسش‌نامه بدن دستمون همه‌مون مي‌نويسيم که قرآن اصلي‌ترين و کامل‌ترين منبع براي حيات ديني است. (يه خاطره خوشمزه بگم شايد به روشن‏شدن بحثم كمك كنه. تو يكي از طواف‏ها ديدم كه بغل‏دستي‏هايم دارن دعاي توسل مي‏خونن)